Retur och reklamation

Hittar du inte svar på dina frågor i den här texten? Kontakta vår kundtjänst!

Notera! Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten (Kolla aktuell pris).

För att anmäla din retur/klagomål behöver du skicka ett mejl till oss.
Vår mejl är: [email protected]

Inkludera följande information:

Ordernummer
Vilka produkter som ska returneras/hämtas
Hur vill du returnera produkten? Leverans till ombud eller avhämtning hemma?
Retur anledning

  Annullerat köp: är förpackningen obruten? Sluten? Köpskick? Några skador?
  Klagomål: på vilket sätt fungerar inte produkten? Har du läst bruksanvisningen och felsökt?


Bild på produkten
Om vi godkänner din returanmälan skickar vi en returetikett via e-post som du kan använda för att returnera produkten till oss eller boka hemhämtning.

Vi kan inte garantera att vi kommer att kunna boka en hämtning av paketet, men vi undersöker möjligheten på begäran.

När vi har hanterat din retur kommer vi att korrigera betalningen och mejla dig en bekräftelse på att returen har tagits emot och behandlats.

Information om returer
Om du ångrar ditt köp kan du göra en retur. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från den dag ditt paket levereras till mottagarens adress.

För att din retur ska bli godkänd är det viktigt att varan inte har minskat i försäljningsvärde när den når oss. Vi har rätt att dra av upp till 100 % av varans pris om den returneras i osäljbart skick.

Hygienartiklar, bröstpumpar, tyngdfiltar och sexleksaker är varor vars förpackning inte får brytas för att en retur ska godkännas, av hygieniska skäl. Observera att icke förseglade hygienprodukter, viktfiltar och sexleksaker inte omfattas av ångerrätten och kommer därför inte att accepteras som returer. Det gäller även livsmedel, kylvaror och läkemedel (gäller både receptbelagda och receptfria, även naturläkemedel och veterinärmedicinska läkemedel).

I de fall medicin lämnas tillbaka till oss kommer vi att förstöra det och du som kund får inte tillbaka dina pengar. Detsamma gäller läkemedel som inte hämtas ut eller levereras till en ofullständig adress och kommer därför automatiskt som retur till oss. Detta eftersom vi enligt Läkemedelsverkets föreskrifter inte kan sälja vidare produkten till en annan kund eller skicka ut den till dig igen.

Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten (Gällande taxa tillämpas). Du ansvarar även för returpaketet tills det når Apovi.

Information om klagomål
Om du har fått en skadad, felaktig eller ofullständig produkt kan du göra en reklamation. Det är viktigt att du skickar in ditt klagomål till oss så snart som möjligt efter att du mottagit produkten.

Apovi står för returfrakten i de fall varan behöver skickas tillbaka till oss.

Om skälet till ditt klagomål bedöms vara felaktigt har vi rätt att avslå det. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid klagomålstvister råder vi dig att kontakta Allmänna 
reklamationsnämnden, som hjälper dig att få tvisten prövad. Kom ihåg att alltid skapa en kopia av ditt klagomål om en tvist uppstår.